Thursday, January 12, 2012

~PoSt 4~

Salam mesra kepada tuanhamba-tuanhamba semua yang sudi membaca nukilan hamba yang tak seberapa ni. Hamba doakan semoga tuanhamba semua beroleh manafaat dari post hamba yang lepas dan post yang seterusnya. Hari ini, hamba nak berkonsi mengenai the power of EMOTION, ataupun kuasa emosi dalam mencapai KEJAYAAN, KEBAHAGIAAN dan KEKAYAAN.

Setiap hari emosi kita akan berubah, mungkin semalam ada antara kita yang gembira, ceria, bahagia dan mungkin juga ada antara kita yang sedih, gelisah, risau, duka dan sebagainya..jika tuanhamba dapat menguasai setiap emosi tuanhamba yang berubah-ubah dan tidak menentu, hamba yakin tuanhamba akan dapat menjadi seorang yang Berjaya, kaya dan bahagia dunia dan akhirat.


Jadikan emosi kita sebagai pendorong untuk kita terus mara untuk mencapai setiap impian dan kehendak yang kita setkan. Jika tuanhamba sedih kerana pergi kerja dengan teksi ataupun bersesak dalam bas kerana tidak mempunyai kereta sendiri, cuba tuanhamba jadikan emosi sedih tersebut sebagai satu cabaran dan pendorong untuk tuanhamba berusaha dengan lebih gigih untuk memiliki kereta impian tuanhamba. Bayangkan tuanhamba memandu ketera idaman tuanhamba, hamba yakin dengan berbuat demikian minda sedar tuanhamba telah menerima arahan untuk mendapatkan kereta impian tuanhamba dan seterusnya minda bawah sedar mencari jalan menyelesaikannya. Sekarang marilah kita sama-sama menguasai emosi kita untuk mencapai impian dan jangan biarkan emosi menguasai diri kita kerana ia lebih memusnahkan kehidupan kita. Selamat beramal !!

No comments: